Abu Dhabi: our final stop!

30 november 2014 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Wat een fantastische plek is dit weer, een ruim opgezet resort met verschillende zwembaden en restaurants, maar het oogt toch vriendelijk en intiem op een bepaalde manier. Je krijgt een eigen ‘butler’ die je altijd kan bellen om dingen te vragen en er loopt ontzettend veel personeel wat allemaal even klantvriendelijk en vrolijk is. Het lijkt Disneyland wel!

Het ontbijtbuffet is verrukkelijk! Een kleine greep uit de mogelijkheden: gepocheerde eieren, zalm, heerlijke broodjes, wafels, vers fruit en sap, cruesli’s, croissantjes en zelfs pannekoeken! Dus ook Daan kan zijn geluk niet op! Je zit hier heerlijk in de schaduw in een tuin tussen de palmbomen en ’s avonds kan je met eenzelfde soort ongelofelijk buffet hier eten. Het is een luxe versie van ‘La Place’ met allemaal verschillende kookeilandjes waar het eten vers bereidt wordt. We eten ook een paar avonden in Turquoiz, een restaurantje aan het strand met heerlijke visgerechten. De setting hier doet wat denken aan 1001 nacht, met hoge luxe stoelen en lampjes. Rond borreltijd kan je hier ook cocktails drinken onder het genot van een DJ met saxofonist op loungebanken in het zand. Daan krijgt hier vrij weinig van mee, want die valt op dat moment tussen de kussens van de loungebank in slaap. Toch een kleine jetlag en hij heeft bovendien de hele dag gezwommen. Maar dit is eigenlijk bijna het enige wat we van de jetlag merken. De eerste avond vallen we allemaal snel in slaap, want zo’n lange vlucht hakt er toch wel weer in en rond 6:00 uur ’s ochtends zijn we allemaal klaar wakker. Hebben we een lekker lange dag om van te genieten, zullen we maar zeggen ; -) De volgende ochtend is het alweer gewoon 8:00 uur dat we wakker worden, heerlijk!

We zitten hier vijf dagen en ons programma ziet er eigenlijk elke dag hetzelfde uit. Rustig wakker worden en met zijn allen onder de enorme douche, uitgebreid ontbijten. voor Julia hoort hier natuurlijk ook bij socializen met alle vriendelijke medewerkers die weer met haar weglopen (soms letterlijk!) ; -) Daarna zwembroeken aan en zonnebrand sprayen en dan naar de Sandcastle kidsclub. Dit klinkt erger dan het is…Het is een klein kinderzwembadje waar ze overal kunnen staan met glijbaan, watervallen en brandweerspuiten. Meestal zijn er geen of een paar andere kinderen, dus ook voor ons prima om aan de kant van het zonnetje te genieten of om mee te spetteren in het water ; -) De waterglijbaan is veruit favoriet bij beide, ze blijven omhoog klimmen en in het water plonsen. Julia zelfs met zwemvleugeltjes om! Die plonst even koppie onder maar omdat ze er ook kan staan, komt ze gemakkelijk weer omhoog. Daan probeert het na twee dagen zonder vleugeltjes en is reuzetrots op zichzelf. Wat een blije, gelukkige gezichtjes, heerlijk!

Daarna gaan we rond 12:30 uur naar boven voor het middagslaapje van Julia. Daan kijkt een filmpje op de Ipad of speelt wat in de hotelkamer en wij lezen een boekje of schrijven bijvoorbeeld dit reisverslag ; -)

Rond 15:00 weer naar beneden en dat is ons vaste plekje op een groot vierkant loungebed aan het grote familie zwembad. Dit zwembad bestaat uit verschillende lagen en ligt aan het strand, op sommige plekken een infinity pool en op de meeste plekken kunnen Daan en Julia staan, dus ook hier dikke pret. Julia drijft de eerste dagen in haar zwemband, maar met vleugeltjes gaat het eigenlijk ook heel goed. Ze vindt het enorm interessant en doet Daan zorgvuldig na, maar dan wat ongecontroleerder, hahaha!

Voor de afwisseling wijken we soms van ons programma af en gaan we even op het strand liggen op zo’n riant rond ligbed met witte kap. Kindjes lekker keuvelen in het zand. Helaas is de zee een beetje wild hier, dus Daan is wel een keer met Rolf erin geweest, tegen de grote golven in springen. Maar Julia weigert terecht deze grote golven en blijft op het zand staan roepen dat we eruit moeten komen! Eventjes wil ze met mij mee de zee in als ik haar hoog boven de golven optil en dan moet ze wel weer om Daan en papa lachen, dat dan weer wel!
Rond 17:30 gaat de zon hier al onder, dus weer lekker douchen of in het grote ligbad en een restaurantje uitkiezen voor de avond. Wat een luizenleventje!!

Julia heeft zich deze vakantie ontpopt tot schaapsherder. Als iemand wegloopt, om te plassen bijvoorbeeld, heeft ze het liefst dat we allemaal opstaan en meelopen. Iedereen moet ook tegelijk de hotelkamer uit en ze gaat als laatste de lift in als ze zeker weet dat ze iedereen er in geduwd heeft. Wat zien we ze genieten van al die tijd met z’n viertjes! En laten we eerlijk zijn, misschien genieten wij nog wel het meest hiervan!

Daan mocht eergisteren zijn schoen zetten en stopte een mooie tekening voor ze in z’n schoen, want Sint en Piet kwamen helemaal naar Aboe Dabbie! Hij vond ’s ochtends naast een cadeau’tje en pepernootjes een briefje in zijn schoen, waarin de Sint hem bedankte voor zijn mooie tekening, hem vertelde dat de Pieten in Melbourne hadden gezien dat hij zo gek was op het verhaal van de kerstman en de drie beren en dat ze speciaal voor hem ook wat pepernootjes het land in hadden gesmokkeld omdat hij die waarschijnlijk nog niet gegeten had dit jaar! Z’n gezichtje toen hij het boek van de drie beren uitpakte was onbeschrijfelijk, puur geluk!!

We konden het niet laten om gisteravond een massage te boeken in de bijbehorende spa van het hotel. Kindjes naar bed gebracht en dan komt er een ‘certified sitter’ voor €10,- per uur op je kamer. Daan had net z’n ogen dicht toen de babysitter aanklopte, geluk voor ons, want we hadden het hem niet verteld in de hoop dat hij inderdaad gewoon zou slapen! Telefoonnummer achter gelaten en op naar de spa waar we een heerlijke full body massage kregen, inclusief voet- en hoofdmassage. Nu komen we helemaal ontspannen terug ; -)

Ook het laatste dagje zit er voor ons nu op, morgenochtend terugvliegen en dan begint het ‘normale’ leven ook voor ons weer… Dat zal even wennen zijn! We begrepen dat het al bijna vriest in Nederland? Hier vonden ze vandaag dat het koud was met 25C, dus dat wordt even omschakelen voor ons. Maar gelukkig zien we jullie allemaal snel weer, dat maakt een hoop goed ; -)

Dikke kussen

Van reisblog naar fotoboek